Julstök
Idag har Ayla o Otto inte varit på förskolan, eftersom Elwe ska till Lund imorgon och opereras. Då ska de på förskolan på fredagen, så de har passning. Vi ska va där tidigt, så faster Ann-Britt kommer o sover här ikväll o lämnar A o O innan hon ska till jobbet. För vi åker redan kl05. 3 dar efter sin 1årsdag, ska han sövas o opereras, stackarn 😢

(null)

Mormor (min mamma) va här på förmiddagen, var ute med A o O så de fick rastas, och jag passade på att göra Tomtegröt och glutenfri pepparkaksdeg. Den blev Så god! Bara häftade lite med kryddorna, och nu var det dumt att jag inte vet vilka mängder 😶 Kanel, kardemumma, nejlika och ingefära. 

(null)

På eftermiddagen fick de då baka. De gjorde det på förskolan tidigare i veckan, så de visste ju hur det skulle göras. Men Ayla bakade med vanlig deg där, under bevakning, för pepparkaksdeg är ju lockande att smaka. De andra barnen fick äta degen när de hade det sista kvar, men då fick Ayla en köpt glutenfri pepparkaka. Så hon verkade tycka det va ok.

Jag var impad över hur båda 2 själv kunde kavla ut så jämt o fint! Fast det blev tjockt förstås. Fast det var inte så tokigt med tjocka färdiga pepparkakor! Ayla va nöjd för att hon nu fick smaka på degen. Så hon fick va med i degsmakarklubben o veta hur det var 😁 Otto tryckte in en rejäl bit när jag sa det va okej, han är ett sånt matvrak!!

(null)


Brukar inte baka så mycket med barnen, men såg nu att de gillade det. Så det blir väl fler gånger nu! Tack o Hej 👋

(null)

(null)